Υλοποίηση Εκπαιδευτικού Προγράμματος
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς σκοπεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών και στην προετοιμασία τους για την ένταξή τους στην κοινωνία.

Έτσι το 5ο Ενιαίο Λύκειο Αθηνών, το 5ο Γυμνάσιο Αθηνών, το 24ο Ενιαίο Λύκειο Αθηνών και το 30ο Γυμνάσιο Αθηνών αποτέλεσαν μια Σύμπραξη Σχολικών Μονάδων (ΣΕΜ) που ανέλαβε και υλοποίησε Παρεμβατικό Πρόγραμμα με τίτλο «Γυναίκες και Οικογένεια».
Η Παρέμβαση παγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ 2000 – 2006» (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ), Άξονας 4, Μέτρο 4.1, Ενέργεια 4.1.1, Κατηγορία Πράξης 4.1.1.α με τίτλο «Ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών και Παρεμβατικά Προγράμματα για την Προώθηση της Ισότητας των Φύλων», που υλοποιείται από το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.) και το Υπουργείο Παιδείας.
Συντονιστές της Σύμπραξης ήταν ο κ. Συρέλης Φωκίων και η κ. Καρανικήτα Ελένη. Επιμορφώτρια του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας ήταν η κ. Δήμου Ευφροσύνη.
Στόχος του Προγράμματος ήταν αρχικά να αναδειχθούν προκαταλήψεις σχετικά με τα φύλα τόσο στους/στις εκπαιδευτικούς όσο και στους/στις μαθητές/τριες. Κατόπιν να μπορούν οι μαθητές και οι μαθήτριες να εντοπίζουν στερεοτυπικές σχετικά με τα φύλα αντιλήψεις στην οικογένεια, στο σχολείο, στον επαγγελματικό χώρο, στα Μ.Μ.Ε. Να κατανοήσουν επίσης τα αίτια δημιουργίας των αντιλήψεων αυτών και να συνειδητοποιήσουν ότι η ισότητα των φύλων είναι απαραίτητο στοιχείο της δημοκρατίας.
Ανά σχολική μονάδα οι πραγματοποιηθείσες δραστηριότητες είναι:

1) 5ο Ενιαίο Λύκειο Αθηνών. Με αφορμή το κείμενο της Λογοτεχνίας της Β΄ τάξης από το θεατρικό έργο του Γρηγορίου Ξενόπουλου «Στέλλα Βιολάντη», έγιναν:
α) Παρεμβατική δραστηριότητα με το ανέβασμα του θεατρικού έργου «Στέλλα Βιολάντη», με υπεύθυνο το Δ/ντή κ. Συρέλη Φωκίωνα.
β) Διδακτική παρέμβαση με τίτλο «1909 – 2004, 75 χρόνια μετά , πόσο άλλαξε η ανατροφή αγοριών – κοριτσιών στη σύγχρονη ελληνική οικογένεια», με υπεύθυνη την καθηγήτρια κ. Καρανικήτα Ελένη.
   
2) 5ο Γυμνάσιο Αθηνών. Έγινε παρεμβατική δραστηριότητα με υπεύθυνη την καθηγήτρια κ. Τσιφάκη Καλομοίρα. Πραγματοποιήθηκε έκθεση βιβλίου και φωτογραφίας, δημιουργήθηκαν αφίσες και μπλουζάκια. Επίσης έγινε δραματοποίηση κειμένων και ανάγνωση ποιημάτων.
   
3) 24ο Ενιαίο Λύκειο Αθηνών. Έγιναν δυο παρεμβατικές δραστηριότητες:
α) Με υπεύθυνο το Δ/ντή κ. Γενεθλίου Ηρόδοτο: Συγκέντρωση τραγουδιών και ιδιωματικών λέξεων/φράσεων σχετικών με το φύλο από Ελλάδα και Κύπρο. Παρουσίαση χορών από Ελλάδα και Κύπρο καθώς και κόμικς και κολάζ από τα παιδιά.
β) Με υπεύθυνη την καθηγήτρια κ. Βεργινάδη Αικατερίνη: Συγκέντρωση άρθρων του Συντάγματος για το οικογενειακό δίκαιο, έρευνα που αφορά στη στάση ανδρών και γυναικών απέναντι στο θεσμό της προίκας, συγκέντρωση και σχολιασμός διαφημίσεων, το θεατρικό δρώμενο «Ισότητα ή μύθος».
   
4) 30ο Γυμνάσιο Αθηνών. Με υπεύθυνη την καθηγήτρια κ. Κλάγκου Θεοδώρα: Συλλογή άρθρων – γελοιογραφιών – φωτογραφιών – τραγουδιών, η θεατρική παράσταση «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, κασέτα με τραγούδια και άλμπουμ με φωτογραφίες.
Εκτιμούμε ότι επιτεύχθηκαν οι στόχοι που εξ αρχής είχαν τεθεί. Η αρχική επιφυλακτικότητα των μαθητών/τριών με την πάροδο του χρόνου αντικαταστάθηκε από προβληματισμό, προθυμία και τέλος ενθουσιασμό.

Copyright © 2005 -2006 | Made and Designed by ZoRiaN Da GreaTesT